incasso

Zo voorkomt u wanbetalers

Debiteuren die niet willen of kunnen betalen zijn een bron van ergernis voor ieder bedrijf. Bovendien wordt u hierdoor belemmert in de groei van uw bedrijf. En omdat voorkomen beter is dan genezen, geven wij u een aantal tips om wanbetaling te voorkomen:

• Screen nieuwe klanten
Wees scherp bij het aannemen van nieuwe opdrachten. Het is verstandig om bij een nieuwe klant, nog voordat u een opdracht accepteert, te controleren of hij of zij betalingsproblemen heeft. Een simpele zoekopdracht via Google kan je al een goede indicatie geven wat betreft de betrouwbaarheid van je klant. Nieuwe klanten met betalingsproblemen kunt u het beste vooraf laten betalen. Op deze manier komt u nooit voor verrassingen te staan!

• Leg afspraken vast
Maak duidelijke afspraken en leg uw afspraken altijd vast op papier, ook met een hele vriendelijke opdrachtgevers. Zo voorkomt u misverstanden. Geef ook duidelijk op papier aan voor wanneer de factuur betaald dient te worden. Komt uw klant de afspraak niet na? Dan heeft u een goede reden om weer terug te bellen.

• Voorbeeldgedrag
Wanneer u op de juiste manier handelt, is de kans groter dat anderen dit ook doen. Goed voorbeeld doet goed volgen.

• Stuur aanmaningen
Blijft betaling uit na het versturen van de betalingsherinnering? Verstuur nog een laatste aanmaningsbrief voordat u een incassobureau inschakelt.

• Incassobureau inschakelen
Heeft u een factuur en betalingsherinnering gestuurd? Maar wordt u door uw wanbetaler constant van het kastje naar de muur gestuurd? Dan wordt het tijd om andere maatregelen te nemen, namelijk: een incassobureau inschakelen. Bijvoorbeeld het incassobureau van Te Biesebeek Advocaten.Een professioneel en daadkrachtig bedrijf met een transparante dienstverlening.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *